Боравак је место фино,
Ту се дружи, ради, учи…
Свако има место своје,
Увек радо добродошао је.
Сваки дан је нова прича,
Нова игра, нова бајка.
Научити није тешко
Само дођи, све је лако.



Светом Сави
Малено сам ђаче,
малено ми знање:
тек сам упознала
буквар и читање.
Али већ знам и ја
за Светога Саву
и разумем лепо
данашњу прославу.
Свети Сава беше
син краљевске крви;
велики учитељ,
просветитељ први.
Он је отварао
прве цркве, школе
и учио Србе
да се Богу моле.
Зато цело Српство
данас славу слави
и с љубављу кличе
Светитељу Сави.
Па му и ја кличем,
иако сам мала:
„Светитељу Саво,
слава ти и хвала!“





Дочекали смо још једну генерацију првака у наш школски кутак, ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК. Старији другари су их са осмехом прихватили. Заједно проводимо квалитетно време: решавамо домаће задатке, објашњавамо шта није јасно, учимо правила лепог понашања. Играмо се, цртамо, певамо и лепо дружимо.



Жељно смо чекали Нову годину, па смо украсили учионицу, врата и простор испред исте. Спремали смо се за Новогодишњи базар, правили смо доста тога лепог.















У нашем маленом кутку прослављамо и рођендане заједно, дружимо се, певамо. Правили смо слике од јесењег лишћа, али и паное који нам помажу да лакше савладамо ново градиво.







Дечија недеља, под слоганом “ВЕЛИКО СРЦЕ ДЕЦЕ СРБИЈЕ”, се обележава и у продуженом боравку наше школе. Било је низ активности: – разговор појму права и обавеза деце
– израда паноа посвећеног Дечијој недељи
– прикупљање играчака за продужени боравак “Играчка на дар”.






У продуженом боравку, поред израде домаћих задатака, имамо и креативно- занимљиви део. Другари, дођите да стварамо заједно.










9.10.2023.године
У сарадњи са Црвеним крстом и саобраћајном полицијом у нашој школи реализована је активност ” Безбедност деце у саобраћају”.



Програм рада продуженог боравка у ОШ „Славко Поповић”, Даросава, школска 2023/2024. Година
Продужени боравак је облик организованог рада са ученицима првог и другог разреда и представља могућност да деца , поред редовне наставе , буду у школи још један део дана, док су им родитељи на послу. Настао је као одговор на потребе запослених родитеља који немају друге могућности за збрињавање деце, а пошто су њихове школске обавезе краће од радног времена родитеља. Сам рад у продуженом боравку усклађен је са васпитно – образовним задацима у редовној настави. Ученици обављају активности везане за израду домаћих задатака и различите ваннаставне активности.
Основни циљ продуженог боравка је да помогне деци у учењу и савладавању различитих врста знања и у изради домаћих задатака, да подстакне дружење, толеранцију и сарадњу међу децом, као и да квалитетно испуни њихово слободно време и задовољи њихове потребе.
Циљеви организовања оваквог рада са децом су васпитни и образовни. Нагласак је стављен на социјализацију деце, њихову комуникацију (међусобно и са околином), изражавање властитих способности, а у образовном циљу је доминантна индивидуализација и организован рад према афинитетима и склоностима ученика.
Циљеви реализације садржаја у продуженом боравку у складу су са општим циљевима основног образовања (три општа циља)
- Омогућити детету пун живот и открити његове/њене пуне потенцијале као јединствене особе
- Омогућити детету његов/њен развој као социјалног бића кроз живот и сарадњу са осталима како би допринела/допринео добру у друштву
- Припремити дете за даље образовање и целоживотно учење (учити како учити)
Специфични циљеви:
- потпун и хармоничан развој детета
- важност истицања индивидуалних различитости (свако дете је јединствено; осигурава му се развој свих потенцијала)
- фокусирање на учење (истиче се важност онога што дете учи и процеса којим усваја знања)
- оспособити ученика за самостално учење
- истиче се радост учења и подстиче мотивисаност за учење
- потенцирати важност учења утемељеног на опажању процеса из окружења (очигледна метода)
- писменост (језичка, математичка, информатичка)
- рад на начинима изражавања емоција (друштвено прихватљиви модели)
- европска и глобална димензија модерног живљења
- плурализам, поштивање различитости и важност толеранције, комуникација без насиља
- партнерство у образовању
- улога технологије у образовању
- брига о деци са посебним потребама
У продуженом боравку планира се остваривање следећих активности:
- Усклађивање активности у продуженом боравку са наставним градивом, као и са распоредом часова редовне наставе одељења чији су ученици укључени у продужени боравак
- Организовање индивидуалног рада ученика на изради домаћих задатака и увежбавању школског градива уз помоћ учитеља у продуженом боравку
- Приликом рада неопходно је користити све познате облике рада што подразумева рад у пару, фронтални, индивидуални и групни рад
- Планирање самосталног рада ученика у зависности од узраста ученика, предмета, као и од брзине савладавања нових наставних области, односно психо – физичких могућности сваког појединца
- Усмеравање и мотивисање ученика од стране учитеља, уз примену разних наставних метода и техника, у циљу што успешнијег осамостаљивања ученика за даљи индивидуални рад
- Подстицање сарадничког и тимског рада међу децом
- Подстицање ученика на комуникацију без насиља
- Усмеравање ученика на сарадњу и разумевање деце са посебним потребама
- Развијање самопоштовања, самопоуздања и сигурности у себе
- Подстицање другарских односа и фер – плеј односа у свим активностима и у свакодневном животу
- Развијање манипулативних способности
- Подстицање маште, креативности и стваралаштва
- Ослобађање деце у размени мишљења, изражавању сопствених ставова и осећања и подстицање на разумевање и прихватање истих код друге деце – људи
- Сарадња са учитељицама првог и другог разреда у циљу што квалитетнијег рада са ученицима у продуженом боравку, као и размена мишљења, како би слика о напредовању сваког појединца била што потпунија
- Праћење и поштовање иницијативе од стране учитеља, кроз заједничке састанке ради континуираног међусобног информисања
- Сарадња са стручном службом
- Планирање што разноврснијих садржаја и облика слободних активности неопходних за развој свих компонената личности ученика (интелектуалне, моралне, физичке, радно – техничке, естетске…). Слободне активности подразумевају: креативне радионице и музичке, ликовне, спортске, драмско – рецитаторске активности
- Организовање различитих врста физичких активности: шетње, вежбе обликовања, спортске игре, дечје игре
- Организовање корективних вежби као превентива честих деформитета кичме и стопала
- Задовољавање потреба за кретним активностима
- Подстицање развоја тела и правилног држања тела кроз различите вежбе и кретне активности
- Укључивање ученика у друштвена збивања средине у којој се школа налази
- Учешће у обележавању значајних датума које школа обележава
- Организовање јавних наступа
- Сарадња са родитељима деце у продуженом боравку
- Сарадња са Црвеним крстом из Аранђеловца
- Формирање правилног односа према екосистему
У складу са препорукама Министарства просвете, план рада Продуженог боравка ускладиће свој рад и реализовати низ активности.
Продужени боравак је отворен у термину од 8 часова пре подне до 17 часова после подне за сву заинтересовану децу ове школе. Рад је организован у две смене:
- пре подне од 8 до 13 часова, након чега ученици настављају са редовном наставом
- после подне од 11:30 до 17 часова
У том периоду за децу је организована и ужина:-ручак за ученике који иду у преподневну смену ужина је у периоду од 09:30 до 10:00 часова, а за ученике који иду у поподневну смену ужина је у периоду од 12:30 до 13:00 часова.
Активности које се обављају у оквиру продуженог боравка су груписане у 5 области:
- ликовне активности;
- драмске активности;
- физичке активности;
- музичке активности;
- психолошке радионице.
Назив активности | Садржај |
Ликовне активности | Подразумевају све активности везане за различите врсте цртања, сликања, прављења предмета од различитих материјала, уређење школских просторија, организовање изложби у оквиру школе, посете изложбама и сл. |
Музичке активности | Подразумевају слушање различитих врста музике и учење различитих песама и игара, организовање музичких квизова и такмичења, као и организовање мањих ритмичких или играчких кореографија, у складу са могућностима и жељама деце. |
Спортске активности | Подразумевају све врста вежби обликовања које се изводе свакодневно, разне врсте корективних вежби (за стопала, за кичму), различите шетње и кросеви, разне спортске игре напољу и у спортској сали, разне дечје игре (полигони, штафетне игре, елементарне игре, игре без граница…), дечје игре из народне традиције, групно импровизовање игара пропраћено ритмом, покретом и мимиком, … |
Драмске активности | Подразумевају разне драмске игре, имитације, скечеве, као и активности на организовању мањих дечјих представа током целе школске године које ће бити презентоване ученицима нижих разреда и родитељима поводом Дана школе и других пригодних свечаности. |
Психолошке радионице | Подразумевцају разговор са децом и активности у циљу препознавања и ослобађања сопствених и туђих емоција и потреба, у циљу побољшавања социјалних односа и тимског рада, као и у циљу препознавања и борбе против различитих облика насилничкопг понашања. Радионице ће се одвијати у договору са педагогом школе и у вези са актуелним потребама и ситуацијама из школског живота. |
Поред ових наведених активности у продуженом боравку деца ће имати и слободно време. Слободно време обухвата активности, као што су:
- организовање игара у отвореном и затвореном простору,
- шетње и боравак у природи,
- посета позориштима, музејима, изложбама, библиотеци,
- организовање групних прослава рођендана и других празника (Нова година, Свети Сава, Осми март…),
- израда предмета од папира (оригами) и од другог материјала (лутке),
- организовање разних друштвених игара,
- припреме за квиз и друга такмичења на нивоу разреда,
- гледање образовног програма, посебно емисија за децу и цртаних филмова уз дискусију, као и
- читање прозе и поезије са анализом.
Такође, у оквиру продуженог боравка одређено је и време за израду домаћих задатака и пружање помоћи у учењу. Час самосталног рада обухвата израду домаћих задатака, проверу и примену стечених знања, учење, утврђивање и обнављање пређеног градива. Самостални рад ученика, односно радне активности реализоваће се у складу са наставним планом и програмом за дату школску годину из предмета: српски језик, математика и повремено свет око нас. Ученици могу да ураде домаће задатке сваког дана у продуженом боравку, осим понедељком и петком, када се подразумева да су деца имала или ће имати викенд за рад, али ће се по потреби пружати помоћ деци у раду и изради домаћих задатака и овим данима.